بیجار گروس

بیجار گروس

بیجارگروس منطقه ای است ٬بافرهنگی متفاوت ومستقل از کورد
بیجار گروس

بیجار گروس

بیجارگروس منطقه ای است ٬بافرهنگی متفاوت ومستقل از کورد

لهجه ی فارسی ارزش سر مایه گذاری ندارد واقتصادی نیست وزبان علمی وفلسفی شمر ده نمی شود .

 لهجه ی فارسی ارزش سر مایه گذاری ندارد، اقتصادی نبوده و زبان علمی و فلسفی شمر ده نمی شود،

ریاضیات ندارد و .....
نکته: در لهجه ی فارسی وارداتی حتی یک اصطلاح ریاضی وجود ندارد .ذاتش عقب مانده است و باعث عقب ماندگی انسان ها میشود. بطور نمونه اعلامه های واقعی مانند امینی و جعفری و طباطبایی بیخودی نیست که ازملت تورک هستند. نتیجیه فلسفی و قدرتمند بودن زبان تورکی است. انسان تورک عرفانی و فلسفی تر ازانسان فارس است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس خبر داد

آغاز برنامه تکامل کودکان در 4 قوم ایرانی

دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از اجرای آزمایشی برنامه تکامل کودکان در یک استان خبر داد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص جزییات اجرای این طرح گفت: برنامه تکامل کودکان (ECD) در حال حاضر به صورت پایلوت در تاکستان قزوین شروع شده‌ و امسال قرار است در چهار منطقه و قوم مختلف مانند لر، عرب، کرد و ترک آن را پیاده کنیم.  

 

وی افزود: این برنامه براساس آداب و رسومی طراحی شده‌ است که اقوام مختلف در رابطه با کودکان خود دارند؛ چراکه بسیاری ازآنها به نفع کودک است.

مطلق همچنین از همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بهزیستی برای اجرای طرح تکامل کودکان خبر داد و گفت: این برنامه باید پیش از تولد نوزاد آغاز شود و تا 18 سالگی او ادامه پیدا یابد. اما در حال حاضر در مقاطع کودکستان، پیش دبستانی، اول دبستان و هشت سالگی کودک اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اجرای این برنامه را در راستای تکامل کودکان از نظر جسمی، روحی، روانی، اجتماعی، معنوی، تکاملی، رفتار، گفتار و کردار عنوان کرد و افزود: برنامه تکامل کودکان یکی از اقدامات طرح تحول بهداشت است. اندازه‌گیری فاکتورهای رشد و سلامت جسمی نیز در حال حاضر در تمام کشور بویژه در حاشیه شهرها به صورت فعال انجام می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
مونا. دانش شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام..من ازبیجار گروس افتخار میکنم به هم استانی های عزیزم در کردستان.به خاطرقلب مهربونشون...کردهامثل خیلی ازهموطنای عزیزمون واقعا خونگرم وصادق وبامعرفت هستند.

بله دوست عزیز، برخاستن یازده گروه تروریستی و آدم کش، از شیخ عبید الله شمزیانی گرفته تا ابراهیم و اسماعیل سیمتقو - پ ک ک - پژاک - پ ی د - ی د پ - کومله و دمکرات و خبات و رزگاری و چته و غیره از خونگرمیشان است!!! متقلبان همیشه دروغ میگویند؛ احمق ها باور میکنند؛ فرزانگان به ریش شان میخندند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد